Skip to Main Content

Forum nazionale dei dottorati di ricerca in design | National Forum of Design Research Doctorates, Venice, Italy

18 Nov 2019 @ 8:00am CET
19 Nov 2019 @ 7:00pm CET

Registration for this event has passed

Il curriculum in Scienze del design della Scuola di Dottorato Iuav di Venezia avvia la quarta edizione di FRID  Fare Ricerca in Design, forum nazionale dei dottorati in design, con l’obiettivo di condividere i risultati delle ricerche dottorali in design e di riflettere sugli sviluppi della disciplina nelle sue diverse declinazioni.

L’edizione 2019 Confini e Contesti. La doppia prospettiva della ricerca in design sollecita una riflessione sia sulle modalità con cui la ricerca si relaziona al contesto accademico, sia sui possibili sconfinamenti che la portano a confrontarsi attivamente con l’esterno. Frid 2019 si pone dunque l’obiettivo di interrogarsi sull’evoluzione della ricerca in design nella contemporaneità, non soltanto per un confronto tutto interno alla disciplina, ma per collocarla all’interno di un processo di coscienza sociale, per individuare e decifrare le complessità del passato e quelle del presente.

___

Automatic translation:

The curriculum in Design Sciences of the Iuav Graduate School of Venice launches the fourth edition of FRID Making Design Research, a national forum for design doctorates, with the aim of sharing the results of doctoral research in design and reflecting on developments in the discipline in its various forms.

The 2019 edition Boundaries and Contexts. The double perspective of design research calls for a reflection both on the ways in which the research relates to the academic context, and on the possible overruns that lead it to actively engage with the outside. Frid 2019 therefore sets itself the goal of questioning the evolution of contemporary design research, not only for a completely internal comparison to the discipline, but to place it within a process of social conscience, to identify and decipher the complexities of the past and those of the present.

18 Nov 2019 @ 8:00am CET
19 Nov 2019 @ 7:00pm CET

Google Calendar
iCal

  • Venice, Italy
Bookmark/Share